Yngve Johannessen
Jeg blir forundret over den manglende aksepten for at vi alle har forskjellige meninger om en ting uten at den andres mening trenger å være av dårligere kvalitet av den grunn.
Noen velger anonymitet, og noen velger åpenhet.
Jeg mener personlig at vi som modererer skal behandle alle likt, inntil et visst punkt.
Det punktet kommer frem når noen fremlegger trusler mot person.
Man kan ikke true et nick! Man kan ikke fysisk skade et nick!
Et nick kan man ikke kaste ut av golfklubben, eller fryse ut av samfunnet.
Et nick har ikke familie hjemme, og heller ikke en jobb.
Et nick har ikke personnummer og bankkonto.
Et nick kan på ingen måte få samme rettigheter som et navn nettopp på grunn av disse punktene, men vi som mennesker i et sosialt samfunn som golf-forum og omverden er kan behandle hverandre med lik respekt.
Så lenge alle følger dette, så mener jeg også at man skal ha like rettigheter.
Når punktene over blir truet, så kan jeg ikke si meg enig i at et nick skal beskyttes på samme måte som en navngitt person.
Motivet for å skrive som navngitt er ikke noe vi får gjort noe med, og det er ingen ønske om å gjøre at folk føler det er forskjellsbehandling på forumet, men ingen kan overbevise meg som en av moderatorene på Scangolf at jeg ikke skal beskytte personer som føler seg truet, enten de blir truet av et nick eller en person.
Når det er sagt, så skal jeg helt klart understreke at en regel har unntak!
Når en navngitt person stikker ut nesen, og kaller omverdenen for idioter, så har vedkommende selvsagt fraskrevet seg muligheten til å klage på usakligheter fra både nicks og navn!
I denne tråden ble det gjort forsøk på å beklage disse uttalelsene i samme setning som vedkommende også understreket at han sto ved det han sa.....
Så kan jeg avslutte med at det ikke var anonymes angrep på Tim som gjorde at tråden ble slettet, men at det utartet seg og kom frem uttalelser som gjorde at noen følte seg truet etter at noen andre sa "Jeg vet hvem du er, så du bør passe deg for hva du sier!"
Hvis dere som kritiserer modereringen ikke er enige i at dette kan oppfattes som en trussel, så får vi bare være uenige.
poenget er da, som jeg også har skrevet over, at personhetsingen, enten den var grov eller bare tøysete, var så dominerende i tråden at den sluttet å være interessant, og alt som har vært interessant i tråden ble skrevet i løpet av de første 100 innleggene.
Ergo er det ingen som går glipp av noe når den er borte, siden alle som har interesse for tråden har lest det allerede.
Vi som modererer forumet diskuterte dette sammen i dag, og ble enige om at dette skulle bort.
Det kommer ikke til å bli lagt ut igjen, for jeg har ingen intensjoner om å filtrere ut de meldingene som bør vekk uten å ødelegge innholdet i tråden.
Det absolutt verste jeg vet i forumer er delvis sensurerte tråder som mister sammenheng.
Om noen har spørsmål og savner spesifikt innhold/informasjon fra tråden, så si ifra, så skal dere få det.
Hilsen Yngve
en av moderatorene.