Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmark vinner igjen!

N'Sisu Guffu

over 18 år siden

N'Sisu Guffu

Jeg er helt sikker på at alle som spilte Holtsmark idag, søndag, er enig med meg i at Holtsmark idag hadde norges desidert mest inspirerende marshall. Ja til flere søte jenter med marshallstjerne. Her har mange klubber MYE å lære! Hun fikk til og med fart på køen.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

aha...derfor de har økt prisen på helgespill..he he:) Følger oppfordringen,ja til flere søte marshaller...Må vel komme å sjekke om det stemmer snart. Og hvis jeg er enig skal "spread the word"

Nye M'Fufu GT

over 18 år siden

Nye M'Fufu GT

Hmm... Nå kjenner jeg at det begynner å nærme seg tiden da Camping-Yngve, Flucker og jeg skal besøke vår stammebror i de dype skoger snart :-)

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Jeg syns marshallen på Miklagard i fjor var veldig søt.

N'Sisu Guffu

over 18 år siden

N'Sisu Guffu

Det går forøvrig rykter om at NGF var på besøk for å lage ny slope den 25. mai, så da blir det nok litt flere slag å kaste bort. 6 poeng på første ni idag blir imidlertid neppe til 18 ved nye slope...

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Interessant rundt slopen,burde ihvertfall ikke bli færre slag å kaste bort

Nye M'Fufu GT

over 18 år siden

Nye M'Fufu GT

Til Krutt. Takk for komplimentet. Jeg mener ikke å være klysete, men jeg får faktisk stadig slike kommentarer. Skulle derfor ønske noen kunne kommenterte meg for JOBBEN jeg gjorde, istedet for de halvslibrige hentydningene til mitt ytre.

Jeg er bare den jeg er. At jeg er belemret med en vakker overflate gjør meg ikke nødvendigvis dum.

Vennlig hilsen NGB GT (lei av å være sexobjekt)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Til Nye M'Fufu GT, Beklager sterk alle de forstyrrende FOOOOORE ropene.

Hakadal's herregruppe var på utflukt til Holtsmark i dag........

Flott dag på en flott bane.

Nye M'Fufu GT

over 18 år siden

Nye M'Fufu GT

Hehe, nå skjønner jeg hvor ryktene om at NGF var på besøk kom fra :-)

slice

over 18 år siden

slice

spilte holtsmark i dag.

PRAKTFULL !!!!

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Spilte Holtsmark i dag.

Positivt; bra layout og ok greener.
Negativt: Ingen hull info på tee, litt magert jordsmonn på fairwayene + at de var i overkant uttørket en del steder.

...og så er det litt rat med 3000 sidevannshinder på en bane uten vann. Det gjør banen enklere kanskje - men det er ikke helt min greie å kunne droppe ut av all rough....

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Smilende Sam, slike sidevanns hinder er helt genialt. Tenk på all den ventingen du slipper.

Hadde de ikke vært der ville runden fort tatt en time ekstra. Folk leter som gale etter baller uansett hvor vanskelig de muligens ligger.

Er det rødmerket kan man droppe ut med 1 slags straff istedet.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Simen, med all respekt.....det der antar jeg var en spøk? Eller er det neste påfunnet å ha vant langs banen og spor ned til hullet..? Golf uten rough men med et straffeslag for å komme utenfor en predefinert strek er ikke golf.....

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Nei ,ingen spøk, jeg har spilt Holtsmark og på feil side av de røde stakene er det stort sett raviner og tykk skog.

Ingen røde pinner der = leeeeeeeting.

Ha gjerne rough, men slik at ballen er finnbar.

Som du muligens har lagt merke til er golf relativt vanskelig. For de proffe spillerene som stort sett er på riktig sted etter hvert slag, betyr slik rødmarking fint lite.

For oss vanlige dødlige som slår skjevt både titt og ofte, er det lurt med slik bruk av "sidevannshinder". Leting unngås ,du er i spill, du får en straff (1 slag) , i det hele tatt en god løsning for alle.

Så med minst like mye respekt å melde. Veeeeeenting på folk i skogen er IKKE golf........Det er kjedelig ,ødelegger rytmen i spillet og skaper kø og frustrasjoner.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Med de ravinene som stort sett befinner seg bak de røde pinnene så har det vel mye av den samme effekten som vann. De fungerer som ballmagneter og det er nytteløst å prøve å slå seg ut av de.

Litt skuffet over greenene idag, spesielt på de første 6 hullene. Jeg var forøvrig mannen som svirret rundt i hvit bøttehatt idag. :)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

spesielt green 4 ser ut som den trenger å sås på nytt, er knapt gress igjen på den.

Sam: det er genialt at de har markert med røde staker på sidene, dette gjør at du slipper idioter som slår ut i skogen, regner med å finne ballen, leter i 10 min uten å finne noe, for så å gå tilbake til tee for å slå en ny.

Mathias

over 18 år siden

Mathias

Det är omöjligt att komma ner på de flesta ställena som är rödmärkta. Hade dom inte varit röda hade de av default varit vita.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor det kan være praktisk med slike røde pinner. Det trengs ikke flere forklaringer.

Poenget er at å merke vanskelig rough med røde pinner er en forbrytelse mot spillet. Hvis noen sa til banemesteren på en skotsk linksbane at han måtte merke gorse-feltene (der det også er umulig å finne baller - og der nordmenn stadig leter....) med røde pinner så ville han trodd at det hadde klikka for den som sa det. Hvis folk ikke skjønner at de ikke skal lete der intet kan finnes så må man ta tak i det problemet - ikke løse det med en Mikke Mus løsning. Alternativt må man gjøre som man begynte på i Kragerø - rydde roughen.....Det gidder de ikke på Holtsmark.....

Skjønner hvorfor - men løsningen er i strid med "the spirit of the game" og noe jeg ikke ser noe annet sted i verden.....

veggiss

over 18 år siden

veggiss

ok...hva om de fyller vann der i stedet da, blir det mer i "the spirit of the game"?

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Åpenbart - for vann gjelder det en klar regel om at man bruker røde eller gule staker..... Overalt i hele verden....

Mathias

over 18 år siden

Mathias

Men vaddå rydda i ruffen.. det är ju juv det mesta av det.. U NEED CLIMBING GEAR TO GET DOWN!

Tutta omfg! pownzore
grattis norge

veggiss

over 18 år siden

veggiss

kan du ikke bare late som om det er vann der da, så slipper du å irritere deg over de røde stakene? eller vil du virkelig at de fjernes slik at du må ned for å lete etter ballen, ikke finne den, for så å slå tredje slaget fra tee?

Mathias: hvor f*** blir det av den nye slopen?!?!?

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Enig med Sam. Bare å lage vant langs banen så slipper vi den roughen. Eller kanskje en fridropp vekk fra gress over 3 cm lengde ? Golf på norsk er rare greier....

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Usikker på hvem du heier på med det innlegget ditt, jeg.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Tror BH var en smule sarkastisk og muligens mener at man skal spille banen som den er, og slutte å sutre.

I ett og annet tilfelle vet kanskje klubben hva som er best ift å sette opp banen.

Ironi og sarkasme er komplisert former for humor...

Pelle Pinne

over 18 år siden

Pelle Pinne

Misbruk av pinner drar ned inntrykket av en ellers god bane

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Hvis poenget er at folk ikke skal lete etter ballen må det vel være riktigere å merke med hvite pinner. Å merke rough som sidevannshinder må vel være mer motivert ut fra ønske om å spare medlemmene for et slag. Det er vel også en fare for at noen leter etter ballen i "vannhinderet" for å se om den er spillbar. Virker på meg som en litt kunstig merking.

Mathias

over 18 år siden

Mathias

Nå var det 3 uker sen NGF var å reslopa-
Nu ska dom spela banan på torsdag igjen for dem "hade vanskeligt å bestemme seg".

HM

over 18 år siden

HM

Spilte Holtsmark i dag. Pipeluftede greener. OK nok.
Men de siste 9 hullene bærer preg av dårlig jordsmonn. Det er mer leire enn sandjord og fairwayene er nå steinharde. De må nok dresse mange tonn sand inn i de fairwayene før de oppnår bra standard.
Synd siden banen er så fin ellers.

Bogey

over 18 år siden

Bogey

Norges beste baner med Norges dårligste greener? Hvordan er det mulig med sååå dårlige greener? Og ta vanlig greenfee når de I TILLEGG er luftet er en skam!

slice

over 18 år siden

slice

bogey, det er jo derfor de lufter greener pga. at de er dårlig. Nå må du følge med i timen !!

Bogey

over 18 år siden

Bogey

Slice er selvfølgelig godt orientert! 12. juni gikk det plutselig opp for greenkeeperen at, oj, greenene er visst i dårlig forfatning, så nå må jeg jammen lufte. Eller?
Følge med i timen, slice? Spørsmålet er kanskje heller: hvem er det som (ikke) har fulgt med i timen de siste en til to måneder? Eller er det kanskje slik at den dårlige standarden har med andre forhold å gjøre også? Det må kanskje gjøres litt mer enn å lufte? Kanskje andre enn slice vet?

slice

over 18 år siden

slice

bogey
dette har du greie på skjønner jeg.

Bogey

over 18 år siden

Bogey

I like måte?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her