Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dette er norges golfperle! =)

morten

over 18 år siden

morten

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140915

Mogolopopp

over 18 år siden

Mogolopopp

Det blir alltid slik i avstemninger :) rare resultater. Jeg har kjempelyst å prøve Kvinesdal. Den fortjener helt sikkert mye ros. Men at Moss & Rygge kommer FØR Tyrifjorden, det er jo totalt inn i gamperæva latterlig. Slike kåringer tar jeg med en stor klype salt.

Mathias

over 18 år siden

Mathias

Kvinesdal var väl enda klubb som linkade till omröstningen fra deres hjemmesida. Hjelper gott når alle medlemmer röster.

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Nettopp!

All ære til Kvinesdal, men man må spørre seg om seriøsitet og mulighet for manipulering av slike avstemninger.

Selv så stemte jeg på Lofoten av golfopplevelser i Norge. Ikke for selve banedesignen akkurat, men for alt rundt. Sandstrender, midnattsol, tarelukt, mackøl i klubbhuset, storm og vindstille. Alt i løpet av et par fantastiske sommerdager!

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

Regner med at resultatet gjenspeiler at mange liker egen hjemmebane! Surnadal GK må ha mange lokale patrioter :)

Bob

over 18 år siden

Bob

Med så mange stemmer må banen ha en viss kvalitet for å kunne mobilisere så mange "venner".
I tillegg gjenspeiler resultatet at svært mange har en god følelse for banen og de kvalitetene de opplever på og rundt banen.
En stemme fra hver maskin pr dag og ikke mer så her kreves det faktisk mange tilgjengelige maskiner - om noen skulle kunne manipulere så måtte det være vaskehjelpa på Statoil hvor det er mange maskiner, på sen natt.....

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

hm..... trodde man stemte en gang , men jeg er muligens naiv!

Bob

over 18 år siden

Bob

Ja da er du naiv........ :) men du er oppe tidlig og har greie på gress.

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Jeg har spilt Kvinesdal et par ganger (ikke lokalpatriot - er fra Oslo-området) og stemte selv Kvinesdal. Banen ligger veldig godt i terrenget og utsikten er fantastisk. Gode treningsforhold og meget hyggelig folk som jobber der. Helheten var utslagsgivende. Eneste som trekker ned, er at de mangler "klubbhus" med garderober mm, men som de sier der nede - "vi har prioritert banen fremfor klubbhus". Klubbuset kommer etterhvert.

Jeg har ikke spilt alle baner i Norge, så mulig det finnes en enda finere opplevelse der ute...

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Alle Fugler: Må innrømme at jeg stemte flere ganger selv, litt pga irritasjon fordi dette tidlig ble David mot Goliat med det apparatet som åpenbart lå bak Kvinesdal's avstemningresultat. Dette kan synes planlagt!
Det gikk forresten an å stemme flere ganger på en pc pr dag om man hadde flere browsere. Dessuten gikk det an å stemme hver dag om man ønsket det.

Link til avstemningen på hjemmesiden blir omtrent som om MMI skulle foretatt en politisk undersøkelse, og bevisst ringt til de som står på listene til et parti og spurt hvilket parti de stemmer på. Overraskende resultat? Neppe!

Om Kvinesdal velger å bruke avstemningsresultatet for alt det er verdt i markedsføringen av banen kan det i beste fall kalles markedsføring på feilaktig grunnlag.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Avstemninger er morsomt lesestoff. Men ikke særlig mer enn det.

Hvis det stemmer som HenrikFan sier, så er hele avstemningen bare tull. Engasjerende for grasrota, god underholdning og god reklame for nettsiden "Golferen".

Bob

over 18 år siden

Bob

Alle hadde samme mulighetene til å mobilisere. Å sitte og være snurt fordi de ikke vant eller hadde sjanse til å engasjere like godt som Kvinesdal er jo mildt sagt litt patetisk. Dette er jo ikke noe annet enn en liten agurk på sommerstid og den agurken er det opp til vinnerklubben å gjøre hva de vil ut av og med.

Her er det kun en forutsetning - det bør være en golfbane på stedet - og så er det kun en stemme fra hver maskin..... Det er jo ikke en MMI avstemming som er grunnlaget - spørsmålet her er hvilken klubb som klarer å engasjere flest medlemer og støttespillere til å stemme.

Det er jo litt merkelig at den eneste som hevder at han "vet" hvordan man skal omgå reglene har stemt på en annen bane enn den som vant og av hvilken grunn: Irritasjon på de som ledet avstemmingen og ikke på avstemmingens forutsetning i det hele tatt og likevel fikk han lov til å avgi stemme --- :))

Til NGBGT - litt reklame for vinnerklubben er det jo også og så er det ikke helt ufortjent slik jeg har opplevd klubben.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Jeg sier ikke at det er ufortjent jeg. Jeg sier bare som deg - det er en liten agurk - en god liten sak for Golferen.

Som er verdt akkurat hva man gjør det til selv.

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

HenrikFan.
Hva er "apparatet som åpenbart lå bak Kvinesdal,s avstemmingsresultat."? Er det engsasjerte medlemmer, positiv innstilling i nærmiljøet, flere datamaskiner enn andre områder, eller er det rein korrupsjon. Jeg tror vi kan nøye oss med å gratulere og være litt misunnelig for at de klarer å mobilisere så godt.

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Tilskuer: Banen er meget fin den! Kommer aldri til å si noe annet.
Spørsmålet jeg stiller er påliteligheten til slike avstemninger,

Det er ikke noe spørsmål rundt Kvinesdals kvaliteter!
Synes det er bra det står på hjemmesiden at de "er ydmyke" i forhold til å ha vunnet avstemningen. Nettopp kanskje fordi de vet hvilket arbeid de har lagt bak...

Struck

over 18 år siden

Struck

Appropo avstemninger og lokal entusiasme!
Mener å huske at Hammerfest (mulig det er feil, men geografisk svært nær) i 2006 ble kåret til Norges sommerby!!!
Her er det vel "litt" avgjørende hva man definerer som sommerby etter min mening, for å få en by i den regionen til å være en "sommerby".
Litt slik også i forhold til Kvinesdal, hvilke kriterier som vektlegges, og hvilke emner som bringes til "torv's" i Saronsdal.......Amen.

Når det er sagt, så reiser jeg hverken til "sommerbyen" der oppe i nord eller til den "beste" banen der i gudsrike ødeland for å spille golf når jeg har 10 av norges beste !!!??!! baner rett utenfor min "stuedør" på norges solkyst, med beviselig flest soltimer, beste badetempraturer lengst spillesesong mm.

But, who cares!

sgseg

over 18 år siden

sgseg

Avstemmingen er kun et PR-stunt fra golferen for å trekke til seg flere lesere. Særdeles billig reklame når de oppnår å få linker på klubbenes hjemmesider

Truls

over 18 år siden

Truls

Hvis andre klubber hadde tatt den avstemmingen like seriøst som Kvinesdal Gk, hadde kanskje de også lagt ut en oppfordring til å stemme på sine hjemmesider. Hadde de gjort dette, hadde kanskje resultatet blitt et annet også.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

KVinesdal fikk 27 prosent av stemmene. Har 27 prosent av golfspillerne i Norge spilt banen? Har 27 prosent av Golferens lesere gjort det ? Neppe. Men banen er sikkert fin og kanskje ikke en verre vinner enn andre baner..... Dessuten trenger den markedsføringen mer enn baner som ligger i sentrale strøk.... De mangler bare besøk av Clinton nå så blir det fullt på "Utsikten" resten av århundret.

Bob

over 18 år siden

Bob

Det var da svært så mange stakkarslige misunnelige tapere det var her da. At 27 % av golfspillerene ikke har spilt banen teller nok ikke her. Det eneste som teller at Kvinesdal klarte å mobilisere 27 % av de som stemte til å stemme på Kvinesdal, værre er det ikke. At ikke Drøbak klarte det samme sier mer om Drøbak GK sine tilhengere enn Kvinesdal sine........

Tviler på at Truls sin tese er riktig uten videre. "Andre" klubber forsøkte og tapte.

BObby

over 18 år siden

BObby

Ja Kvinesdal er best. Men jeg er jammen glad jeg er medlem på Miklagard heller :-D

Bob

over 18 år siden

Bob

Godt sagt BObby - er jo fornøyd med at du ikke er i samme klubb som meg da - skal det være lavmål så skal det være lavmål. Diskusjonen går vel på avstemmingsmetode og riktigheten av måten å stemme på...... Det eneste som er målt er hvem som klarer å mobilisere flest medlemmer til å gi sin klubb sine stemmer og at Golferen har fått en liten agurknyhet på sommeren.... de får sikkert en gratis runde også...

BObby

over 18 år siden

BObby

Det var da voldsomt Bob? Jeg synes det er flott at Kvinesdal får som fortjent for sin vakre natur. Miklagard har absolutt ikke samme kvaliteter på det området.

morten

over 18 år siden

morten

var voldsomt så beskyldningene for korrupsjon å det hele skulle hagle inn! Avstemmingen viser som sagt tidligere her at det er flere som støtter opp at Kvinnesdal er en fantatisk klubb enn ved andre klubber. Enkelt og greit!.

fra Horten

over 18 år siden

fra Horten

Morten, tror du Kvinesdal er en dal med bare damer? siden du kaller den "kvinnesdal" mener jeg?

Avstemmingen viser egentlig ingenting, for det er enkelt og greit ikke mange klubber som gidder å "mobilisere" som du kaller det.
i hvertfall ikke for en avstemming som ikke forteller noe som helst så lenge hvem som helst kan stemme så mange ganger de vil.

hvem ville vel ikke stemme for hjemmebanen sin når de skal få stemplet "vakrest", "finest", etc.

Joda, jeg vet det er mange ærlige sjeler der ute som stemmer for det de faktisk synes er best, men når jeg ser holdningen til de fleste i blandt annet denne tråden, så er det ganske klart at det handler om å stemme på den banen de har igjen for selv, helt selvisk og subjektivt.

Bob

over 18 år siden

Bob

og så, horten..... det er jo det det dreier seg om - hvem klarer å mobilisere flest venner.... det er en kvalitet det også som ikke er helt uten betydning for trivselen på klubben..... hvis du ønsker en "ærlig" avstemming så kan vi sloss til dommedag uten at alle blir enige. Den finnes nesten ikke, det vil alltid være et snev av taktisk stemmegivning i en avstemming

Spørsmålet blir hvem som klarer å mobilisere flest, de som klarer det får en premie nemlig omtale og publisitet og da er det viktig å ha noe å vise frem ellers så faller man igjennom. Synes faktisk Kvinesdal har gjort så jeg vurdere å ta en tur i lpet av sommeren.

fra Horten

over 18 år siden

fra Horten

jeg også, men ikke på grunn av en dustete avstemming.

Bob

over 18 år siden

Bob

Tror du er velkommen uansett grunn :)

Bob

over 18 år siden

Bob

Ville bare nevne at golfperlen er nevnt med ett lite innlegg i Norsk Golf denne gang.....

Uinteressant

over 18 år siden

Uinteressant

...

Bob

over 18 år siden

Bob

Ikke i det hele tatt.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her