Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Portugal i juli

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Er det noen som har tips om hvor man kan få tak i bra golfpakker i Portugal en ukes tid i juli? Vil gjerne spille noen bra baner.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

www.casavacanze.no.

"Palm gardens"-pakka var topp i mars, i juli er det nok bittelittegranne varmt.

What?

over 18 år siden

What?

Vet nå ikke helt hvor i Portugal du skal være, men som regel lønner det seg å spille mellom 11 og 15 om sommeren. Da er det ofte billigere pga varmen (halv pris på mange baner). Og du som er fra oppe i nord, Gunder, er vel vant med varmen, så det bør gå helt fint :o)

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Takker for informasjon :)

jeg er veldig åpen med hvor jeg skal reise, så om det er andre steder i Europa som noen kan anbefale så er jeg opp for forslag. Hadde bare tenkt å stikke av med ettpar kompiser å spille litt golf en eller to uker.

What: Jeg er veldig fra nord, men er så godt isolert for kulda. Derfor trives jeg meget godt i varmen :) Etter to år i Australia skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor jeg bor i Norge.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

det er fordi du elsker meg.....

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Halla Gunder,
Har ikke spilt såå mye i Portugal, faktisk bare Penina, og nå i vinter Madeira, og dit skal jeg igjen! Riktignok bare to baner, men du verden for noen baner! Fabelaktig layout, førsteklasses spilleflater (bortsett fra roughen, altfor tjukk og seig;) Ikke lange baner, men mer presisjonsbaner, skulle vel passe godt for herr linjalinnspill.Man går ikke, men kjører. Gikk sammen med en Danske! to dager som mente at man gikk golfrunden! han holdt cirka 6 hull, så ba han sårt om å få sitte på;)
Madeira er ikke noe party øy akkurat, men mye god mat og litt fint å se på.
Santo Da Serra er jo Europaturbane, men likte Palheiro best selv.
www.santodaserragolf.com
www.palheirogolf.com
Bilder følger pr elektronisk post

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

Hvis du er i Lisboa/Setubal området så kan jeg anbefale Praia del Rey som utvilsomt den beste banen (ligger nordvest for Lisboa) Halvparten av hullene ved sjøen, halvparten i barskog. Troja som ligger like ved Setubal er også en skikkelig test. Forholdsvis kort, men dæven så smal og maaaasse waste-bunkere pluss ordinære bunkere. Alltid vind her. Quinta do Peru, og Riba 1 og 2 er også fine baner.

porl

over 18 år siden

porl

reiser også til portugal i juli, og skal bo i albufeira.. noen tips om gode baner i området? helst de som ligger under 100E

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Ingen grunn til å la være å spille Penha Longa eller Quinta da Marinha hvis man er i riktig område heller....

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

Glemte selvsagt å nevne Oitavos som ligger ved Quinta da Marinha området. De spiller jo årlig europatour der og banen er utfordrende og tøff.

Bærheim

over 18 år siden

Bærheim

Spilte en bane ca. en mil vest for Albufeira (husker ikke navnet i farten). Mye vann i spill og relativt rimelig, under 50 Euro. Ellers så er Benamor, øst for Tavira en bane som var artig å spille, rimelig, og har fått skryt bl.a i Norsk Golf.

Ture

over 18 år siden

Ture

Sjekk linken http://www.algarvegolf.net/courses/areas/albufeira.htm

anonym

over 18 år siden

anonym

Bærheim.
Den heter Salgados og den får du for langt under 50 Euro hos Carlos Golf Agancy ned Vilamoura-stripa. Før var det ikke no hus rundt der, men nå er det visst bygget ut rundt der. Lenge siden jeg var der men da kostet den 27 Euro hos Carlos.

Air

over 18 år siden

Air

anbefaler følgende baner i Villamoura/albufeira området.

Pinhal
Old Course
Laguna (alle Villamoura)

Vila Sol (tidl europatourbane)

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Tusen takk for så mange innspill. Skal forske litt på banene dere har nevnt.

Tolle

over 18 år siden

Tolle

Og du som er medlem på Miklagard, betaler kun 25 Euro på begge Quinta do Lago-banene..
Ellers er Quinta de Ria og Quinta da Zima to svært bra baner som ligger litt under normalen i pris. Banene ligger ca 20 minutter øst for Faro, mot Spania.
San Lorenzo ble for noen år siden rangert som nr 7 i Europa. Dette stemmer nok ikke i dag, men fortsatt er den en morsom bane å spille hvis kvaliteten er bra. På Vilamoura har du også den nye banen designet av Nicklaus, Victoria. Banen er svært godt designet, og er en åpen parkbane. Prisen følger kvaliteten og er derfor minst 150 Euro.

De banene med lavest pris er Pinta og Gramacho. Mye flotte blomster og trær, men dessverre ikke nok til å skjule et dårlig design..

Bare ring meg du Gunder, jeg har vært mye på Algarvekysten..

Ture

over 18 år siden

Ture

Gunder: Som Tolle sier - gå ikke glipp av Victoria. En fantastisk golfbane. Banen er vel designet av Arnold Palmer og ikke som Tolle sier Nicklaus.

Tolle

over 18 år siden

Tolle

Jeg var nok litt rask tidligere ja... Ture: du har selvfølgelig rett:)

Niblick

over 18 år siden

Niblick

Gunder,

I just played the Victoria course in the Algarve. It is ranked the best course in Portugal and was designed by Vicky Martz of Arnold Palmer Design and I would recommend it.

Not my type of course but you will definitely like it being a fan of Miklagard.

There are three courses run by the same resort so you could play all three and get a good greenfee deal.

Tolle

over 18 år siden

Tolle

Det er nok mer enn 3 baner Niblick, det er faktisk 5 baner som drives av et selskap. Millenium, Pinhal, Laguna, Victoria og Old Course. I tillegg kommer Faldo og O`Conner Course, men jeg er usikker når disse er spilleklare. Disse to ligger også en del vest for Vilamoura.

Du har rett i at det er mange likhetstrekk ved Victoria og Miklagard. Og jeg vet du ikke liker den type baner... Men uansett, mesterskapbaner er de begge to.

Niblick

over 18 år siden

Niblick

Tolle,

Thanks for the correction. I like both Victoria and miklagard, just not as much as many other courses that I have played.

Victoria is a Championship course as it has held The World Cup (i think) but can miklagard be classed a championship course until it has held a championship? Or is a championship course only by length and quality of design?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

and I know why, Brian, because you like Kingsbarns....... ;)

Tolle

over 18 år siden

Tolle

Igjen riktig med World Cup.
Mesterskapsbane er jo et forslitt uttrykk og jeg er enig med deg at det bør ha blitt spilt en stor turnering for å bruke dette uttrykket. Miklagard har til nå ikke hatt noe større enn LagNM, AmaTour og Nordisk Senior. Og slike turneringer spilles jo på alle slags baner.. Men i august arrangeres ChallengeTour på Miklagard, og dermed skulle det være greit å kalle den en mesterskapsbane.

Det er flere ting som skal til for å være en mesterskapsbane, blant annet vedlikehold, infrastruktur og nok plass til publikum. Miklagard ble bygget for å kunne være arrangør av større turneringer enn ChallengeTour, og kanskje man derfor kan kalle den en mesterskapsbane uansett?

Niblick

over 18 år siden

Niblick

Tolle,

I think u are right about Miklagard with regards infra structure.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her