Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fornøyd med sesongen?

Ray

over 18 år siden

Ray

Sesongen går dessverre mot slutten?

Nådd dine mål for sesongen?

Selv er jeg brukbart fornøyd. Men har ikke fått spilt så mye som jeg hadde håpet på. For mye jobbing, mye dårlig vær og slikt er faktorer som har påvirket.

Men det har blitt litt spilling da.

Dette er min andre sesong. Startet året på 30 i HC og ligger nå rundt 23.

- Har blitt mer stabil med jernkøllene. Få markkrypere og feilslag med disse i år
- Putting og nærspill fortsatt ustabilt. Må jobbe mer med dette.

Målet for neste sesong er å komme meg under 20 i HC.

Eirik

over 18 år siden

Eirik

Sesongen i år har vert meget bra! Har fått spilt masse på andre baner, og spilt meg ned i hcp. Dettte er også min andre sesong, og det er definitivt ikke den siste:-).

Kvaliteten på banene rundt om kring har vert bra, en fin golfsesong, som snart er over.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Gått opp fra 3.9 til 4.5. Godt fornøyd med progresjonen :) Målet for sesongen var å ha det gøy, og det hadde jeg jo.

RAC

over 18 år siden

RAC

Det har vært mye vær.... Investeringen for neste sesong blir nok i klesveien, slik at en kan holde seg tørr i regn og kuling. Golfmessig så har det gått bra, ned fra 17 til 11. Målet for 2008 blir "single digits".

Turneringsspiller

over 18 år siden

Turneringsspiller

Har forbedret gjennomsnittscore per runde fra +11,37 i fjor til +7,54 i år og likevel har hcp økt maksimalt med 2,0.
Det kaller jeg dobbelt fremgang

Yngve

over 18 år siden

Yngve

forholdene tatt i betraktning, så er jeg stort sett fornøyd med sesongen.
hadde som mål å få singlehcp, men etter et par uker uten kone og barn i sommer som var avsatt til kun golf og protimer, men som endte opp i sykeseng den ene uken og pissevær den andre uken, så gikk det litt i vasken kan man si... :D

spilt meg ned fra 14,7 til 11,3 og nå bikker jeg litt oppover igjen, så må jeg alikevel si meg fornøyd med progresjonen.
snittet har kommet unde 90 slag, og det er jeg veldig godt fornøyd med. (snitter 88 kontra 92 i fjor)

nå på høsten spiller jeg mye jevnere enn resten av sesongen, og snitter august/september 86.

lengter etter en 80 runde......

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Jeg er veldig fornøyd. Hadde som målsetting å gå OPP fra 7,8 til 9 (antok at de nye reglene ville tilsvare 2 poeng), men har istedet gått ned til 6,1, deretter opp til 7 og i går ned igjen til 6,2.

Jeg synes jeg har blitt bedre på det meste, selv om jeg opplevde større forskjell på dårlige og gode runder i år enn i fjor. Hatt tre 76-runder som det beste, men også mange runder godt over 90-tallet.

I går spilte jeg 7 hull på -2, hvor kun ett av 26 slag var dårlig. Det var skikkelig deilig, og gir meg troen på at jeg kan bli enda bedre.

PGA Kval

over 18 år siden

PGA Kval

Enda beder en -2 på 7 hull??. Da er det pga kval neste N.G.Bull.
Det bør du kllare med glans.

Lavida

over 18 år siden

Lavida

Hadde tre mål:

Single digit
Eagle
Under 80 på hjemmebanen

De to øverste er nådd, har hatt flere 80 og 81-runder. Men den kommer vel når en minst venter, når en ikke tenker på det....

Gunder

over 18 år siden

Gunder

NGB GT på PGA er mer sannsynlig enn en fin gjennomsving på Yngve. Hoho den fikk jeg rimelig klem på.

NGB: grattis med enda en god runde! Nå vinner vi avslutningsturneringen med glans.

Mine mål for neste sesong:
- bli flinkere å spille
- opprettholde min frekke og arrogante holdning mot vennene mine
- spille i bedre vær

Hårsår I

over 18 år siden

Hårsår I

Hmm Gunder. Du mener vel "vennene" dine...?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

eksvenner

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Noen er "venner" ja, og de får gjennomgå litt ekstra :) Jeg har funnet ut at jeg har for mange venner så da må man filtrere vekk litt. Da er det jo kult å ekle på dem først sånn at jeg kan le meg i søvne hver kveld.

Yngve: frekka

Yngve

over 18 år siden

Yngve

altså, du sier "de får gjennomgå litt ekstra" og så er det bare meg du herser med her inne??

faen ass... føler meg som en støttekontakt...

hohohoho

Påanigjen...

over 18 år siden

Påanigjen...

Gunder og Yngve... fjortiser...

ogigjen...

over 18 år siden

ogigjen...

påanigjen... hundris...

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Møkkasesong, enkelt og greit.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Yngve: Vi er fjortiser :) fnis. Man skal være det man er. Ikke late å være noe man ikke er. Og du er d0m.

1337

Yngve

over 18 år siden

Yngve

bææææ buuuuu bæææææ buuuuu....

"hva kommer nå?"

"PLUDREPOLITIET!"

shaft

over 18 år siden

shaft

Dere klarer jo å torpedere så godt som en hver seriøs tråd, når skal dere skjønne at folk blir lei av barnslighetene deres?

Gunder

over 18 år siden

Gunder

shaft: Du kan jo f.eks svare på tråden om du er interessert i den?

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Enig med shaft. Disse tøvete fjortistrådene har bidratt til at seriøse skribenter, som meg selv, har blitt stadig mer fraværende i debatten.

Yngve og Gunder må utestenges på livstid, og det må skje NÅ.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Ok, da melder jeg meg ut :) Snakkes i mai

Plunder

over 18 år siden

Plunder

Jeg er enig med Gunder: Hvorfor skriver du ikke i tråden Shaft? Jeg skjønner ikke hvordan du kan kritisere en tråd som du ikke selv bidrar i.

Jeg er så lei av deg!

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Hadde som mål:

1. Legge om svingen for å bli mere stabil
2. Spille maaaange runder
3. Spille minimum 20 nye baner
4. Ha det gøy og kose meg
5. Vinne SG discutational
6. Drive lengre enn Gunder

Resultater:
1. Halvveis fornøyd, har tidvis vært usannsynlig forvirra, men av og til stemmer rytmen og svingen så jeg ser konturene av noe stort.
2. Ja, forløpig 55 + endel matchrunder
3. Ja, akkurat 20 nye i 4 forskjellige land
4. Absolutt vellykket
5. Den gikk faktisk ikke, kom isteden sist (omtrent) satser på å ta en King Ben neste år
6. Mja, var ikke så langt unna faktisk

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

shit, glemte #7
7. bli uglesett av pludrepolitiet

Resultat:
7. Synes ikke jeg har lykkes helt, men mener jeg klarte det en gang i "Paging Yngve tråden"

Øyvind

over 18 år siden

Øyvind

Mål for sesongen var:
- Singel hcp
- Første eagle
- Under 80 runde
- Samt generelt bedre stats på scangolf

Resultat:
- 10,5 med fortsatt noen runder igjen av året
- Å jada og vel så det. Albatross og greier
- en 77 og en 79, ok!
- må si meg fornøyd her også

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Shaft=Leif Osvold....... forumpolitiet som ikke deltar, bare kritiserer og slenger pøkk....

Shafteløkka

over 18 år siden

Shafteløkka

Leif Osvold skriver vel ikke innlegg på nettforum? Han mener jo at internett er en døgnflue og har vel allerede beveget seg videre til noe mer varig.

fekin cnut

over 18 år siden

fekin cnut

Ja

banka gutta i årets mesterskap - det rekker for undertegnede

opp 0,9 i hcp, helt greit

omg

over 18 år siden

omg

nok et eksempel på at d mest tragiske som fins er scangolf debatter... tenk noe så sykt som ein normal debatt?! kem bryr seg ka ein gjeng me randoms har jort i løpet av sesongen??

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Jeg bryr meg :-)

Øyvind

over 18 år siden

Øyvind

Jeg synes det er meget spennende lesning, jevnbyrdige golfere en kan samenligne seg med!!

Shaft

over 18 år siden

Shaft

Målet ved sesongstart var å begynne å spille golf. Da det var gjort var neste mål å få seg GK. Da det var i mål var det selvsagt å få seg hvittkort. I skrivende stund er HCP på 27,5, så må så langt kunne si meg fornøyd med utviklingene. Men jeg har fått spilt for få baner og for få runder og har selvsagt masse å jobbe med før neste sesong. Men jeg har blitt hektet og det er det beste med denne sesongen! På toppen av det hele har jeg fått med meg noen premier fra diverse bedriftsturneringer, så golf er gøy!

Målene for neste år er å bli mer stabil og å krype meg under 20 i HCP. I tillegg å få spilt enda mer enn i år.

Til Yngve og Gunder må jeg bare si at jeg leser mye av det dere skriver med godt humør og har ingenting i mot engasjementet deres. Men av og til, jeg gjentar: av og til, blir det litt mye av det gode. Men no hard feelings;)

Lol

over 18 år siden

Lol

Sa ikke shaft at Yngve og Gunder ødela samtlige tråder på forumet? Torpedering? Tenk før du skriver shaft.

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei! og la oss alle være litt blidere !

JEG ER IKKE FORNØYD ...

- Det har regnet alt for mye = lite spilling da jeg er en god værs spiller!
- Har nesten ikke spilt meg ned i hc.
- Spillet er veldig variabelt, noen ganger helt latterlig.

Det eneste som trøster er at jeg har fått reist en del og fått min første Eagle.
Nest år skal det bli mye bedre, det skal en trenings tur til Malaga i mars og noen/mange pro timer sørge for !

Til dere som bare prater drit om andre; Dere er drit dere ...

Bibben

over 18 år siden

Bibben

Det er mange her inne som burde være litt blidere ja.

Amici: dem er drit, og vil alltid være drit. Det fine er at JEG klarer å luke vekk driten - bare trist at de ikke klarer å luke vekk de blide.

Foooore

over 18 år siden

Foooore

Har spilt masse, inkludert turnering ukentlig i klubbens herregruppe.

Hcp: ikke nådd målet i det hele tatt
Antall slag: ikke stabil på 80 pluss/minus
Spillet: spillet sitter generelt mye bedre
Utstyr: nye køller er deilig
Nærspill: kraftig forbedring fra 80m og inn
Utslag: begynt med driver som funker, og rescue er noenlunde stabil fra tee
Største utfordring: luke ut de 1-3hullene som ødelegger runden

Golfforumet: lar meg fortsatt overraske over mange innlegg, og det er greit nok.

Golf er deilig!!

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Er ikke helt fornøyd selv.
Ble ikke så mye spell som håpet og var ikke i nærheten av målet om å komme under 10 hcp. (13)

Lyspunktene er 2 eagler. Digg ass! :)

bibben

over 18 år siden

bibben

jesus maria: eagle på hull 15 på Holtsmark teller ikke :) fin birdie, det var det.

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Amici,

Grattis med eagle, neste blir albatross!

"- Har nesten ikke spilt meg ned i hc.
- Spillet er veldig variabelt, noen ganger helt latterlig."

Hvis det kan være noe trøst, så stemmer det 99% på meg også. Bortsett fra; Har spilt meg OPP i hc. Har kanskje en klar sammenheng at jeg har sluttet å spille med hodet, spiller kun med hjertet og går for pinnen, hver gang:) Men av og til så stemmer det, som siste runde på Holtsmark, par på 4 og 5, birdie på 6, par på 7 og så kom det tre stryk på rappen gitt;)

Mike Slicen

over 18 år siden

Mike Slicen

Begynte med golf for 2.5 mnd siden. Målet var Gk og hvitt kort på under 1 mnd, det klarte jeg. Neste mål var under 30 i Hcp før sesong slutt, det klarte jeg i går 29.5.
Det er ikke en ting som er stabilt, hverken svingen, putting, utslag etc. Går så mye opp og ned at jeg blir sjøsyk. Har lært meg ekstremt mange nye banneord.
Kan vel egentlig ikke forvente for mye, men jeg spiller med andre som har rundt 10 i Hcp som har spillt i mange år, men uansett
Golf er gøy!!!....noen ganger

green

over 18 år siden

green

Nå kommer den mest negative i denne debatten ? Selv om golf var gøy i fjor, falt interessen til nesten null, i år.

Mulig det er alt regnet her sør som har ødelagt, slik at jeg har prioritert båt-livet de få dagene det var skikkelig fint vær.

De fire- fem gangene jeg har vært på en golfbane, har også tatt farge av manglende motivasjon. Hook, slice, dårlig lengde og unormal lav score.

Det har motivert meg litt å lese om andres positive oppleveler, så jeg håper på smitte-effekt :-)

Kjenner ikke mitt egentlige HCP, da jeg skjeldent fører scorekort, spiller det noen rolle?

Bibben

over 18 år siden

Bibben

Det spiller nok liten rolle for livet ditt hva du har i handicap. Det er bare et tall som sier hvor bra du er til å spille golf.

Nei

over 18 år siden

Nei

Nei nei og atter nei.... fremdeles 11.1

Ture

over 18 år siden

Ture

Starten var bra. Litt for mange dårlige runder utover sommeren. Kan ikke ha sammenheng med varmen!

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

æsj bibben..

fekin cnut

over 18 år siden

fekin cnut

Nei: Fremdeles 11,1?

Da tipper jeg at du antageligvis spiller på for lavt handicap som de fleste andre "etablerte" hobby-golfere, eller har alle årets runder vært i buffer? Neppe?

"glemmer" å registrere de dårlige rundene, men går å venter på 41-poengs runden slik at man kan skrive seg ned

Norsk standard heter det

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her