Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mest overvurdert - undervurdert

Greit

over 17 år siden

Greit

HVilke baner synes dere er mest undervurdert - overvurdert av banene dere har spilt i år?
Mest positive overraskelse: Oppegård - for flotte greener, hyggelig atmosfære og mange gode hull. Noen litt tøvete også
Mest negative: Miklagard som ikke fremstår spesielt spennede og som har vært i elendig forfatning i forhold til reklamen, omtalen.

Tupper

over 17 år siden

Tupper

Miklagard i elendig forfatning? Og når var du sist på Miklagard om jeg tør spørre? Banen er i fantastisk stand.

hmmm

over 17 år siden

hmmm

som alltid de mest hårsåre...

Tupper

over 17 år siden

Tupper

Hvertfall når det skrives direkte usannheter..

Køllekanin

over 17 år siden

Køllekanin

Mest negative: Losby, som var i elendig stand i mai og juni. Vestmork er helt latterlig om dagen. Skjønner ikke at det er mulig.

Mest positive: Positivt overrasket over den fine bane til Hakadal. Hadde null forventninger

tertit

over 17 år siden

tertit

Positive: Miklagard, Hakadal og Atlungstad.
Negative: Ingen spesielle.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

Positivt: Borre i begynnelsen av mai!!
Negativt: Holtsmark frem til slutten av juli...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Negative: Holtsmarks spilleflate i år
Positive: tja, ingen store overaskelser på det positive, men jeg ble positivt overasket når jeg spilte Mikla etter alt skriket om dårlig stand.
det eneste jeg ble skuffet over var vedlikeholdet i bunkerne, som var som å slå i seig betong.
Ellers har jeg stort sett spilt hjemmebanen i år, og er livredd for å skryte for mye av den, da jeg sikker vil bli beskyldt for å starte en Tyrifjord-mafia.....

NB! Banen er i fantastisk stand nå også. spesiellt etter P4 Open i helgen....

fjortis

over 17 år siden

fjortis

men tyrifjord er jo bare en berg og dalbane med utrolige avstander mellom enkelte green/tee

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Hmm..kanskje en tur på fjorden(Tyri) neste uke hadde vært noe,kanskje jeg hadde blitt positivt overrasket?:)

Negative:
Holtsmark - som har fallt fra å være en potensiell superbane(i norge) til å bli en helt middelmådig bane når det gjelder kvalitet.
Eiker - plenen min hjemme har mye bedre spilleflate

Happy Gilmore

over 17 år siden

Happy Gilmore

Tupper: Du kan ikke arrestere noen på at Mikla har vært i elending forfatning i år. Den har blitt bra nå, men fy f så dårlige forhold vi har hatt store deler av sesongen. At folk har blitt skuffet over dette skjønner jeg godt.

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Mest positive: Barsebäck Masters. Har spillt endel gode baner tidligere i Sverige og andre land, men Barsebäck var helt........... sykt bra. Krangla meg inn med en bedriten score, men har ikke glist så mye siden jeg fikk bank av Sand GC ifjor.

Mest negative: Etter uttalige runder på Solum tidlig, tidlig eller sent, sent på året, var tiden kommet til å sjekke den under normale forhold, og det var ingen forskjell...

Yngve, er ikke noe gærnt med en Tyrifjord mafia, synes banen alltid er bra og sist jeg spilte den (1 1/2 uke siden) var den kongebra. Stille, fredelig, vakker, gode spilleflater, god design (stort sett, 14 er ingen høydare) og fabelaktige greener, helt greit å skryte litt synes jeg

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Angående Miklagard

Må si meg enig med Happy Gilmore. Jeg synes denne sesongen har vært drita kjip. Vi har jo vært uheldige på Miklagard i år med vinteren, og drita dårlig timing på godværet som kom i mai når vi egentlig trengte nedbør på det nylagte gresset.

Banen ble bra til turneringen midt i juni, var bra i 2 dager, for så å bli dritt igjen. Så ble det kanonbra til Amatouren (selv om jeg forventa raskere greener), for så å bli møkk med en gang etterpå. Dessverre var jeg borte i juli når det var godvær her, og kom tilbake til august med dårlig vær og rufsete forhold igjen. Først nå er Miklagard bra, og har vært det etter Klubbmesterskapet. Nå kommer Kong Vinter snart og da blir det lite golf igjen.

Nei jeg synes denne sesongen har vært skikkelig skikkelig drit sammenlignet med hva vi har hatt før.

Hilsen sutrete meg.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Positivt:
Bamble GK's nye og ombygde 9 hulls bane. Et trivelig bekjentskap med et par tricky hull. Jevne og fine greener, selv om de var litt trege.
Hakadal, syntes den ble bra etter omsåing.

Negativt:
Holtsmark på vårparten, skikkelig dårlig.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Positivt: Nes og Grønmo som var i flott stand tidlig på våren.

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Positivt: Nes var en fantastisk opplevelse tidlig i sesongen, grønt og flott på en tid de aller fleste andre baner i Stor-Osloområdet var våte og brune.

Negativt: forfallet som bare fortsetter på Holtsmark

???

over 17 år siden

???

Positivt: Nes og Oppegård
Negativt; Mange baner som ikke klarte å unngå isbrannen i vinter.
Kanskje Nes og Oppegård gjør noen annet enn de andre banene på vinteren.

Kongsberg mest oppskrytt

over 17 år siden

Kongsberg mest oppskrytt

På Kongsberg sine hjemmesider står det "Banen er kort fortalt i god stand..." Men et besøk i begynnelsen av uka avdekket at forfatteren av den setningen må ha stått med både hodet og overkroppen godt begravt i en av de betongharde sanbukerne når han sjekket forholdene. Det er som tidligere år gjørmete områder flere steder mellom fairway og green, og veldig tynt gress på fairway. Ballen lå nesten aldri godt til på fairway, og uten ballplassering hadde runden vært en katastrofe.
Greenene er brukbare, men kan ikke huske å ha sett så mye nedslagsmerker noen gang noe sted. Er det en slags protest mot forholdene som gjør at de ikke reparerer nedslagsmerker ?
Medlemmet jeg gikk runden sammen med sa han var bosatt i Mjøndalen og at dette var siste sesongen han var medlem på Kongsberg. Det forstår jeg godt.

Moderator

over 17 år siden

Moderator

Til nn/niki/lili/merethe:
Skjerp ordbruken din ellers vil vi slette dine framtidige innlegg.
Takk.

Scrambler

over 17 år siden

Scrambler

Mest positive: Faktisk Asker som etter en pyton start var banen bra allerede i juni.
Miklagard har jeg spilt 3 ganger siden juli.
Bra greener og bra fairways.
Men, jeg synes ikke bunkersanden er bra på Mikla. Enkelte bunkere har mye småstein i sanden! Det trekker ned.

Skjønner ikke kritikken mot Kongsberg, nedslagsmerker var det faktisk både på Miklagard, Asker, Losby, Solum m flere.
Det får vi som spiller ta ansvaret for. Å antyde at spillere protesterer ved å ikke reparere greener er vel bare en ny måte for visse personer til å sverte klubben.
Mest negative var Losby. Jeg måtte putte mens banemannskap strødde sand inn i linja mi. Greitt at de skal ha fortrinnsrett, men da bør de kanskje heller stenge banen mens de jobber med å lufte og dresse greener. Dessuten var greenene dårlige der i sen juli.

mikkelrev

over 17 år siden

mikkelrev

Som medlem i Drammen GK og andelshhaver i Skoger Golfbane kan jeg vel ikke flagge objektivitet, men etter min mening er vår bane kraftig undervurdert. "Alle" baner kan ikke være "selvoppnevnte mesterskapsbaner"..men de kan være i god stand og ha mange utfordringer allikevel.
Vår bane er nok kanskje ikke den som appelerer mest til nybegynneren siden vi har så mange hull hvor "knekuttere" er en dårlig løsning, men mange av de bedre spillerne jeg kjenner synes banen er bra og variert.
Stille og rolig har det de siste årene skjedd forbedringer og flere er planlagt...for egen del håper jeg at flere fairwaybunkere og åpning av de backtee`ene som ligger klare forseres....både 1,4,6,10,11 er der og vil gjøre banen enda mer utfordrende og gi helt andre køllevalg enn hva som er tilfellet nå.

Forhåpentligvis får dere oppleve Skoger i like fin stand som den har vært i hele år neste lørdag...hull 16, som tidligere har vært ett "skjellshull" for mange, ser ut til å bli ett knallhull når det åpner neste år. Fortsatt må vi tåle å luske ut en slapp 8`er, men det tåler vi når vi ser konturene av hva det vil bli...

Pga andre baner sin dårlige stand i begynnelsen av sesongen har det vært mange nye ansikter å se på Skoger i år, dette har også ført til en del nye medlmmer til Drammen Golfklubb som vi selvfølgelig setter pris på.
Ganske hyggelig å høre og registrere at mange har fått oppleve selv at vi har en bra bane, mange av de har tidligere holdt seg unna for "alle" har fortalt hvor tung den er å gå...

Jeg har tidligere hevdet at "objektiviteten" for å vurdere en bane ofte har hengt sammen med resultatene de enkelte har hatt på de forskjellige baner....det står jeg på. Vi har arrangert nasjonale turneringer ved flere tilfeller. Etter første gang vi hadde lag NM for juniorer var det krefter i NGF som selv mente banen var feil slopet og sørget for ny slope med flere tildelte...

P4 Touren vi hadde for noen år siden, hvor HB hadde en rundes gjestevisitt samme år som han kvalet til PGA, viste med stor tydelighet at vi har en utfordrende bane....se på linken og sjekk resultatene til bla Marius Thorp, Christian Nilsson og Frredrik Månsson så bør vel det være dokumentasjon nok...samme Nilsson kvalet til ET samme høsten...

http://www.golfbox.no/livescoring/leaderboard.asp?tour={DE9F04F3-FDB9-46AB-A720-3CF99147AB8B}

Så som dere skjønner er jeg drit fornøyd med egen bane og håper at det snart er slutt på gnålet om "hvor tung den er å gå"....spill bedre så er det lettere å gå :-))

Og skulle dere bli slitne av 18 hull der kan dere få henge på meg noen ruinder til våren så garanterer jeg at dere vil bli i bedre form, det går faktisk an å få ork selv om man gjennomsnittlig røyker ett par rullings på hvert hull......alternativt kan kanskje ludo være ett bra alternativt fritidssyssel :-))

mikkelrev

over 17 år siden

mikkelrev

glemmte en ting....mest overvurdert er etter min mening Haga, har spillt der to ganger og det skal garantert være gratis skal jeg dit igjen !

Det mest positive der er Tom og Elise

veggiss

over 17 år siden

veggiss

de gangene jeg har spilt skoger har den ALLTID vært i bra stand, så all honnør!!

Kjakan

over 17 år siden

Kjakan

Mest positivt: De fantastiske forholdene på Nes, håper det har skaffet dem en del greenfeekunder så økonomien er bedre. Og Oppegård var bra.

Mest negativt: Været. Fra bra til tørt/knallhardt til vått siden begynnelsen av juli.

greit

over 17 år siden

greit

ca en måned siden jeg spilte mikla nå

Burre

over 17 år siden

Burre

Mikkel, med din lovprising av vår hjemmebane får vil nå besøk av alle overvektige, kjederøykende golfspillere i landet ! Du glemte forresten å fremheve den utrolig friske damegruppa som lyser opp våre mange besøk på banen.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Godt oppsummert mikkelrev,og stemmer i med deg. Har spillt Skoger bare en gang i år sålangt og den framstod som veldig bra,på de tider hadde dere de beste greenene jeg hadde sett sålangt i sesongen(noe jeg skrøt av i en annen tråd tidligere). Og ja den er undervurdert,for banen er utrolig bra. Og så er det utrolig hyggelig å komme dit,servicen er alltid tipp topp,overraskende bra:)
Gleder meg til å spille der neste helg,godt valg Gunder&co har gjort til turneringen.

snappy

over 17 år siden

snappy

Positivt: Nye Stavanger, vurdere å bli medlem igjen. Må ta med Meland også.

Negativt: Haugaland golfklubb. Meget god gressvekst, men utrolug trege greener. Disse greenene kunne nok klippes ned minst 2mm til. Bra bane ellers.

east

over 17 år siden

east

Tupper: Mikla i bra stand? Når jeg gikk den for en uke siden, var det kliss, kliss, sørpe vått på alle fairwayer.

Greven

over 17 år siden

Greven

Positivt: Nes, Hakadal, Hauger, Skoger...

Negativt: Østmarka

Skjønner faktisk ikke den banen...Har spilt den både tidlig og sent, og virker som den ikke tåler vann i det hele tatt. Banen blir et stort myrområde ved den minste nedbørsmengde...

Ang Skoger synes jeg det er flott at du fremhever denne banen Mikkel. Jeg er student og ivrig golfspiller, og har i år vært postkassemedlem i en klubb og spilt baner når jeg har fått billigere greenfee (type hverdager før kl 12 eller 15). Oppdaget imidlertid på Skoger at de har studentmedlemskap til samme pris som juniormedlemskap. Det er utrolig bra at enkelte klubber gir oss golfgale studenter en mulighet til å være medlem et sted uten at det skal koste det samme som om vi var 40 år gamle og i fast jobb...

Flott tiltak skoger, flere burde gjort som dere. (Tror solum har lign. tilbud, noen som vet om flere?)

Oi

over 17 år siden

Oi

Ja, det er jo Miklas feil at det er litt vått i Norge innimellom om høsten...

KG

over 17 år siden

KG

mest positive: nes gk
mest negative: fana gk

Peter x

over 17 år siden

Peter x

Positiv: Nøtterøy til P4
Negativ: Mikla

KV

over 17 år siden

KV

Positiv: Moss & Rygge GK (Evje)
Har spilt banen utallige ganger i år, og den har bare vært i knallstand hele sesongen.

Negativ: Miklagard GK
Egentlig er Miklagard en veldig fin bane, men den har dessverre vært veldig uheldig og skuffende i år..

Positiv

over 17 år siden

Positiv

Nøtterøy best og Solum værst

Hei

over 17 år siden

Hei

Ingen svarer på det trådstarter spør om.
Hva er over eller under forventningene.
Hva som er best og værst spørrres det IKKE etter.

asker

over 17 år siden

asker

Asker har vært svært positiv i år og da tenker jeg ikke på layout og andre ting som allerede er gitt. Men etter flere år med dårlige fairways og greener har det i år lignet på slik det bør være på en golfbane.

Hobbygolfer

over 17 år siden

Hobbygolfer

Ble positivt overrasket over Skoger, den var langt bedre enn forventet, dessuten var Nes også en fin opplevelse.
Derimot Drøbak var veldig negativt i år i forhold til tidligere.

Agn

over 17 år siden

Agn

Er, faktisk, positivt overrasket over både Solum og Holtsmark.

Greenene på Solum var mye bedre enn man skulle tro, selv om banen er drepende kjedelig, og "bunkerne" er en historie for seg selv. Banen får også masse pepper, men den er jo faktisk et fullgodt alternativ nå som mange andre baner begynner å slite med frost og tidlig sesongavslutning.

HVorfor Holtsmark har fått så mye kjeft, er for meg en gåte. Enten stiller fok urimelige krav, eller så er jeg helt utafor. Synes hverken gressvekst, trege greener eller noe annet var noe framtredende problem på banen da jeg spilte denne i Juli, selv om det haglet med kritikk på denne tiden.

Er vel egentlig ingen baner jeg har spilt i pr som har utmerket seg ved å være være enn forventet, men så var også forventningene mine til Oppgård meget lave før jeg spilte den. Synes fortsatt de sliter med at gresset ikke har ordentlig rotfeste når man kommer inn i skauen - men da er som regel runden uansett fortapt ;-)

Mats Ø.

over 17 år siden

Mats Ø.

Må si at jeg var utrolig imponert over Nes med fantastiske forhold så tidlig i sesongen som det var.

Bunkerne på Losby var også ganske gode, men det er vel et faktum som de fleste(ihvertfall meg) vet.

Sandsaver

over 17 år siden

Sandsaver

I bunker på Losby? Da var du heldig som ikke tredde køllen i duken og skadet håndleddene.

705

over 17 år siden

705

Mest positivt - Vestfold. Meget bra i hele år.
Mest negativt - Kongsberg. Kanskje de burde holdt stengt lengre til banen fikk satt seg igjen etter ha sådd på nytt. Katastrofe. Alt var bingo, uten gress rundt greenene.

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Svært så mange som er positivt overrasket over Vestfold for eksempel. Var det ikke ventet at den skulle være bra? Selv har jeg spilt mest på Evje i sommer, og den har vært helt kanon. Men det er jo ingen overraskelse!

hmmm

over 17 år siden

hmmm

Stemmer, de fleste har misforstått spørsmålet,
og forteller bare hvordan de anserbanene uavhengig av forventninger.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her