mikkelrev
Som medlem i Drammen GK og andelshhaver i Skoger Golfbane kan jeg vel ikke flagge objektivitet, men etter min mening er vår bane kraftig undervurdert. "Alle" baner kan ikke være "selvoppnevnte mesterskapsbaner"..men de kan være i god stand og ha mange utfordringer allikevel.
Vår bane er nok kanskje ikke den som appelerer mest til nybegynneren siden vi har så mange hull hvor "knekuttere" er en dårlig løsning, men mange av de bedre spillerne jeg kjenner synes banen er bra og variert.
Stille og rolig har det de siste årene skjedd forbedringer og flere er planlagt...for egen del håper jeg at flere fairwaybunkere og åpning av de backtee`ene som ligger klare forseres....både 1,4,6,10,11 er der og vil gjøre banen enda mer utfordrende og gi helt andre køllevalg enn hva som er tilfellet nå.
Forhåpentligvis får dere oppleve Skoger i like fin stand som den har vært i hele år neste lørdag...hull 16, som tidligere har vært ett "skjellshull" for mange, ser ut til å bli ett knallhull når det åpner neste år. Fortsatt må vi tåle å luske ut en slapp 8`er, men det tåler vi når vi ser konturene av hva det vil bli...
Pga andre baner sin dårlige stand i begynnelsen av sesongen har det vært mange nye ansikter å se på Skoger i år, dette har også ført til en del nye medlmmer til Drammen Golfklubb som vi selvfølgelig setter pris på.
Ganske hyggelig å høre og registrere at mange har fått oppleve selv at vi har en bra bane, mange av de har tidligere holdt seg unna for "alle" har fortalt hvor tung den er å gå...
Jeg har tidligere hevdet at "objektiviteten" for å vurdere en bane ofte har hengt sammen med resultatene de enkelte har hatt på de forskjellige baner....det står jeg på. Vi har arrangert nasjonale turneringer ved flere tilfeller. Etter første gang vi hadde lag NM for juniorer var det krefter i NGF som selv mente banen var feil slopet og sørget for ny slope med flere tildelte...
P4 Touren vi hadde for noen år siden, hvor HB hadde en rundes gjestevisitt samme år som han kvalet til PGA, viste med stor tydelighet at vi har en utfordrende bane....se på linken og sjekk resultatene til bla Marius Thorp, Christian Nilsson og Frredrik Månsson så bør vel det være dokumentasjon nok...samme Nilsson kvalet til ET samme høsten...
http://www.golfbox.no/livescoring/leaderboard.asp?tour={DE9F04F3-FDB9-46AB-A720-3CF99147AB8B}
Så som dere skjønner er jeg drit fornøyd med egen bane og håper at det snart er slutt på gnålet om "hvor tung den er å gå"....spill bedre så er det lettere å gå :-))
Og skulle dere bli slitne av 18 hull der kan dere få henge på meg noen ruinder til våren så garanterer jeg at dere vil bli i bedre form, det går faktisk an å få ork selv om man gjennomsnittlig røyker ett par rullings på hvert hull......alternativt kan kanskje ludo være ett bra alternativt fritidssyssel :-))